Highway 1 & San Luis Obispo & Silicon Valley

• October 14, 2019
  • |
  • Genel

Los Angeles’tan sonra geri dönüş yolumuz başlıyor. Manzarasıyla ünlü Highway 1’ı kullanıyoruz. Burda LA-SF yönünde aslında denize birebir gitmiyorsunuz, SF-LA yönü direkt denize nazır gidiyor diyebilirim. Highway bir noktada tırmanışa geçiyor ve 30-40dk epey virajlı bir yol gidiyorsunuz.

Santa Barbara

Yol üzerinde Santa Barbara‘ya uğruyoruz. Bu kasaba gerçekten de “güzel”. Küçük, boydan boya plajı olan, gelir düzeyi yüksek kişilerin oturduğu bir yer izlenimi veriyor. İşin ilginç yönü ise en turistik yeri adalet sarayı! 1929 yılın inşa edilen binanın mimari tarzının adı “İspanya Sömürge Mimarisinin Uyanışı”.

Asansörle saat kulesi “El Mirador”a çıkıp 360 derece manzarayı görebiliyorsunuz.

Sonra güzel bir salonuna giriyoruz burada nikah bile kıyılıyormuş, şansımıza açıktı. Bahçesi “Sunken Garden“da ise çeşitli organizasyonlar düzenleniyormuş…

Burada “Lucky Penny” adında bir pizzacıya giriyoruz.

Pismo Beach

Konaklayacağımız yer San Luis Obispo’ya gelmeden deniz tarafında kalan Pismo Beach’de güneşi batırıyoruz. Buraya gelirken “sörf yapan keçiler” yazan bir araba ve içinde gerçekten de keçileri görüyoruz.

Meğer San Luis Obispo’da Perşembe günleri akşamları geleneksel olarak bir pazar kuruluyormuş. Pazara doğru yol alırken hep filmlerde gördüğüm “sinema” ya da “konser” mekanlarının yapıldığı yerlerden birine denk geliyorum.

Pazar gerçekten de çok hoş! Bir kere yüzlerce genç var evet genç. Daha sonradan bakıp öğrendiğime göre buraya yakın “Cal Poly” yani California Polytechnic State University bulunuyor. Amerika’ya geldiğimden beri ilk kez bu kadar sosyal ve hareketli bir ortam görüyorum. Brüksel lahanası almış bir genç bana poz bile veriyor!

Burada ünlü bir “sakız sokağı” var. Bildiğiniz tüm duvarlar sakızla kaplı. Aklıma Nickelodeon’un “Hey Arnold” çizgi filmindeki Helga geliyor. O da Arnold’un çiğnediği sakızları biriktirip kendine bir “tapınak” yaratmıştı.

Sabah kahvaltıyı Sally Loo’s Wholesome Cafe‘sinde yapıyoruz.

Tekrar yola koyuluyoruz. “Morro Bay” e uğruyoruz.

Silikon vadisi öncesi son durağımız Carmel. Burası da plajı çok hoşuma giden bir yer oldu, nezih bir kasaba izlenimi bıraktı bende.

Silikon Vadisi

Akşam silikon vadisine varıyoruz ve Sunnyvale‘de Master’dan arkadaşım Deniz ve eşiyle buluşuyoruz. Oradaki hayatı bir de onlardan dinliyoruz. Burada yan yana bir sürü kasabacık var Sunnyvale olsun Palo Alto olsun Mountain View olsun. Akşam yemeğine Palo Alto‘ya geçiyoruz orada da en son Barselona’da görüştüğüm internet/mektup arkadaşım Muhammed ve eşiyle görüşüyoruz. Bize mutlaka Stanford Üniversitesi kampüsünü görmemizi tavsiye ediyor Muhammed, gerçekten de haklıymış!

Stanford University

Burası gerçekten de büyük bir kompleks. İçerisinde müze bile var. Rodin’in heykellerinin bulunduğu bir bahçeden müzeye girebiliyorsunuz. Müzenin ücretsiz olması da cabası.

Gates of Hell / Rodin

Cantor Arts Center

Sergileri gezerken bir sürprizle karşılaşıyorum:

View of Constantinople
Alessandro Piazza (1691-1702 )

Batı Amerika turunun diğer yazıları için:

San Francisco, Yosemite National Park, Death Valley, Las Vegas, Antelope Canyon, Grand Canyon, Joshua Tree & Route 66, San Diego, Los Angeles